dijous, 21 de novembre del 2013

Cuina: Bon pa a casa!

És oficial, a casa faig el pa jo. Ara si que les compres de pa s'han tornat més que esporàdiques. De fet aquesta setmana vaig comprar el primer pa de pagès en 3 mesos... No sempre tinc temps ni ganes de posar-me a la cuina, però aleshores tibo de panificadora i llestos. Pans de tot tipus, amb varietats de farines, amb pintes més o menys agradables, però tots molt bons.

Tant és així que la Marta, una bona amiga, em va animar a apuntar-me a un curs de pa (masses i mètodes) que imparteix l'Ibán Yarza a Barcelona i així ho hem fet. Fins ara tot el que havia fet ho havia tret d'internet o algun llibre, però el proper Desembre gaudiré del primer curs amb un gran expert del pa casolà (ja us explicaré que tal l'experiència). A part d'això, la Marta també m'ha regalat el fantàstic llibre del l'Ibán "Pan Casero". I que he de dir d'aquest llibre? Doncs que és una joia!!!



Senzill, concís i clar. Vaja, que amb les teves mans i 4 estris (que tothom té a casa) pots fer un pa fantàstic, i realment puc assegurar que és així. Hi ha receptes de totes menes, i com no, vull posar-les totes en pràctica, i després fer variants, experimentar, veure que passa... Però vaig decidir començar per la primera: "Pan sencillo sin amasado". Vaja, que el nom de la recepta ho diu tot, i és cert al 100%. Barrejar els ingredients diumenge al vespre, i després d'alguns passos molt senzills treure unes barres fantàstiques del forn el dilluns al matí. Mireu, mireu!!!

Aquí teniu els ingredients un cop barrejats:


La mateixa massa després d'unes 12 hores a la nevera:


Donem forma...


Vaig oblidar fer fotografies de les barretes enroscades (on es veuen les llavors)... però amb la foto final ja s'intueix l'aspecte que van tenir:


Deixar refredar sobre reixeta i a disfrutar!!! I tal com diu l'Ibán al seu llibre un bon pa és pot congelar sense problemes, de manera que el que no es menja el mateix dia el tallo i cap al congelador. Així se que sempre tinc pa casolà, de qualitat i bo a casa.

Animeu-vos!!!! Us sentireu molt bé i els de casa us ho agrairan molt i molt!!! :)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada