divendres, 13 de desembre del 2013

Ganxet: Peücs XL

Després de teixir cosetes per l'Abril, per les germanetes i per mi, el Rei de la casa es va posar gelós i va demanar un encàrrec especial. El David volia uns peücs!!!

Així que vaig començar a buscar. La veritat és que material n'hi ha, i de sobres, però els patrona més senzills es veien una mica cutres, i els més elaborats massa complicats per al meu nivell de principiant. Però finalment remenant pel Raverly vaig trobar un patró que em va agradar, aquí el teniu. El patró em va ser molt útil per agafar la idea, ja que era el primer cop que feia uns peücs, però a part d'això no l'he fet servir per res. Em vaig posar a teixir i vaig anar improvisant sobre la marxa, fins a crear el meu pròpi patró. 

Aquí us el deixo:

1.- Comencem amb un anell màgic (magic ring) de 6 puns baixos (sc). 6 punts. 
2.- 1 augment, 1 sc, fins completar la volta. 12 punts. 
3.- 1 sc, 1 augment, fins completar la volta. 18 punts. 
4-5.- 1 sc a cada punt. 18 punts 
6.- 1 sc, 1 augment, fins completar la volta. 26 punts. 
7-26.- 1 sc a cada punt fins completar la volta. 26 punts. 
27.- 16 sc, 1 cadeneta i girar teixit. 16 punts. 
28-44.- repetir el punt 27. 16 punts.

Dobleguem la part final dels 16 punts (8 i 8) i cosim amb una agulla de llana, firmant el taló. Amb aquest pas ja tenim forma de sabata. Ara seguirem per fer el peuc més alt i tapar una mica el turmell.
45.- Enganxem el fil i anem treballant en circular fent punts baixos (sc). 
46-47.- Repetirem. Volta amb sc. 
48-49.- 4 sc, 1 disminució. 
50-55.- 1 sc per punt. 
56-57.- 1 vareta (dc) a cada punt. 
Tanquem amb un punt simple (ss).

És bastant simple i no porta gaire feina, però ja se sap que per fer aquestes cosetes si que es necessita una mica de paciència. Tingueu en compte que es treballa en espiral, de manera que s'ha de portar bé el compte dels punts per no perdre's i saber quantes voltes es porten teixides.
Aquest patró es per una talla 42 de sabata, però és pot fer per a qualsevol talla. Per fer-ho adapteu els passos 7-26 a la vostra mida de peu (feu menys o més voltes depenent de la talla), tingueu en compte que aquesta part us ha d'arribar a tapar el pont del peu, però no ha de cobrir el taló. El mateix amb les voltes 17-44, el llarg d'aquesta par ha d'arribar a cobrir el taló, per que un cop cosida ja es vegi la forma de sabata. A partir de la volta 45 podeu fer-ne més o menys depenent de la llargada que us agradi.
Per a refrescar els conceptes bàsics us torno a deixar el link de Lanas y ovillos, que jo he consultat moltes vegades i ha estat de gran ajuda.
I per que us feu una idea del resultat aquí us deixo unes fotos del model posant amb els seus peücs nous.

 Fit, fiuuuuuuu!!!! ;)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada